Dersin Adı | Maket Yapımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 142 | Bahar | 1 | 3 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere maket ve model yapım teknikleri ve malzemeleri konusunda gerekli temel bilgileri vermeyi hedefler. Maketler ve modeller ile çalışmanın tasarım sürecinde ne denli vazgeçilmez olduğunun fakında olmalarına yardımcı olur. Profesyonel yaşamlarında ve mesleki gelişim süreçlerinde bu aracı kullanmaları konusunda öğrencileri teşvik eder. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerden profesyonel bir tasarımcının model yapımında olası kullandığı basit malzeme ve teknikleri araştırıp, deneyip üç boyutlu modeller üzerinde doğru bir biçimde uygulayabilmeleri beklenmektedir. Sunum becerilerini üç boyutlu model ve rölyef tekniklerini öğrenerek geliştirmeleri istenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı ve Maket Yapımına Giriş | Yok |
2 | Farklı model türlerine giriş. Sınıf İçi Çalışma Oturumu 01: Temel Teknikler: Temel tekniklerin gösterilmesi ve uygulanması: KAĞIT malzemeleri kesme, şekillendirme ve birleştirme. | Uygulama için gerekli malzemeler. |
3 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 02: Temel Teknikler: Temel tekniklerin gösterilmesi ve uygulanması: KÖPÜK malzemeleri kesme, şekillendirme ve birleştirme. | Uygulama için gerekli malzemeler. |
4 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 03: Yüzey İşlemleri: KÖPÜK malzemeler için sıvama, zımparalama, boyama. Ödev 01 | Uygulama için gerekli malzemeler. |
5 | 3D baskıya giriş, lazer kesim, CNC işleme ve diğer hızlı prototipleme yöntemleri. Sınıf Çalışması 04: Form Oluşturma için Lazer Kesim | Uygulama için gerekli malzemeler. |
6 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 5: Fonksiyonel Detaylandırma ve Malzeme Uygulaması | Uygulama için gerekli malzemeler. |
7 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 06: Malzeme Uygulaması: Metal, Ahşap, Kumaş, Renk | Uygulama için gerekli malzemeler. |
8 | Ulusal Tatil - Çevrimiçi Ders Oturumu | Yok |
9 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 07: ID ve IAED için Özel Form Oluşturma Alıştırması | Uygulama için gerekli malzemeler. |
10 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 08: İşlevsel Detaylandırma ve Özel Form Oluşturma Alıştırmasının Malzeme Uygulaması | Uygulama için gerekli malzemeler. |
11 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 09: Özel Form Oluşturma Alıştırmasının Materyal Uygulaması | Uygulama için gerekli malzemeler. |
12 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 10: Tamamlayıcı Nesnelerin Modellenmesi. Ödev 02 | Uygulama için gerekli malzemeler. |
13 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 11: İleri düzey materyallerin araştırılması | Uygulama için gerekli malzemeler. |
14 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu 12: Bitirme Teknikleri. Ödev 03 | Uygulama için gerekli malzemeler. |
15 | Dönemin ve ders materyallerinin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | • Model Builder's Notebook: A guide for Industrial Designers Architects, Landscape Architects, and Interior Designer • Interior Design and Visual Presentation, A Guide to Graphics Models and Presentation Techniques. Maureen Mitton. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Professional practice of Architectural Detailing • Design Visual Presentation • Industrial Design Illustrated |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 60 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest